Tuesday, April 28, 2009

Koondlause

1. Tee korduvad lauseliikmed värviliseks ja kirjuta nende kohta küsimus lause lõppu.
Segametsas kasvavad männid, kased, lepad, haavad ja tammed. Mis ?

Talvel käime suusatamas, kelgutamas ja uisutamas. Mida tegemas ?
Tibu ja Jäpet tunnevad vist kõik Eestimaa lapsed. Keda ?

New York, Pariis, Tokyo on suurlinnad. Mis?

Külm sillutas järved, jõed, mered ja rabad. Mille?
Hommikuti tulevad mulle vastu tädi Ella, onu Eduard ja väike Edgar. Kes ?

2. Moodusta laused, milles korduvate lauseliikmetena kasutad järgmisi sõnu.
ema, isa, onu, tädi; Èma, isa, onu ja tädi on toredad.
piim, mahl, morss; Mina joon piima, mahla ja morssi.
metsas, niidul, põllul; Metsas, niidul ja põllul on tore.
laulsime, tantsisime; Eile me laulsime ja tantsisime
punane, sinine, hõbedane. Mu lemmik värvid on punane, sinine ja hõbedane.

3. Kasutades koondlauseid, iseloomusta:

- ilma suvel; Päikseline ja soe on suvel

- oma pinginaabrit või sõpra; Tore, kena, sõbralik, lõbus ja tark on mu pinginaaber

- korvpallimängu; Huvitav ja pingelime on korvpallimäng.

- lemmikhobi; Tore, meeldiv ja huvitav on mu lemmikhobi.

No comments: